donderdag 31 oktober 2013

Toetsweek tips !

Heey allemaal,
Omdat ik net klaar ben met mijn toetsweek leek het mij leuk om jullie wat tips te geven voor als jezelf toetsweek hebt.
Een toetsweek is een hoop stress en een hoop leren maar met deze tips overleven jullie het hopelijk wel !


Tip 1 : begin op tijd.
Ik weet dat ik nu klink als de zeurderige docent, maar deze tip is gewoon de waarheid.
Al is het maar beginnen met het erin zetten van woordjes of het maken van samenvattingen.
1 dag van te voren leren lukt in een toets week gewoon niet

Tip 2 : zorg ervoor dat je minimaal 2 a 3 weken van te voren al weet wat je moet leren. Zodat je niet de avond voor de toets zit te stressen wat moet ik nu leren.


Tip 3 : werk geordend,
Zorg dat je niks kwijt raakt of dat je rekenmachine kwijt bent vlak voor dat je weg moet.
Dit soort dingen zouden voor stres kunnen zorgen.

Tip 4 : zorg dat de plek waar je leert opgeruimd is.
Als de omgeving rustig is word je er zelf ook rustig van, is je kamer een rommeltje dan is het in je hoofd vaak ook een rommeltje.


Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben !

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten