donderdag 31 juli 2014

Back to school: Plannen

Ook al zit ik pas in mijn tweede week van mijn vakantie moeten sommige van jullie over twee weken alweer naar school. Daarom ga ik vanaf vandaag beginnen met mijn Back to school serie!
Het eerste onderwerp van mijn serie wordt plannen!
Want we willen natuurlijk niet alleen maar achter onze boeken zitten maar we willen ook nog tijd hebben voor leuke dingen!
Laten we snel beginnen met de tips !



Tip 1: Maak een to do list. 
Of je dit nou doet op een speciaal to do list blokje of dat je gewoon een notie boekje gebruikt is helemaal aan jou. Wat ik zelf altijd fijn vind om te doen is het vak op te schrijven, daaronder wat ik moet maken en hoelang ik denk dat het gaat duren. Zodra ik het af heb markeer ik het met een leuk kleurtje, heb ik alles af van een vak dan markeer ik ook het vak zodat ik weet dat ik alles van dat vak af heb.



Tip 2: Als je een planning maakt hou je daar dan ook aan!
Het heeft namelijk geen zin om een planning te maken en je er vervolgens niet aan te houden. Een planning maken kost namelijk ook tijd en die tijd had je dan veel beter kunnen besteden.

Tip 3: Hou je planning / to do list realistisch.
Je weet zelf hoeveel je aan kan maar je weet ook dat het niet realistisch is om één dag voor je toets nog 10 rijtjes engels woordjes te leren. Dit soort vakken hebben meer tijd nodig en onthou je niet zo snel!

Tip 4: Hou altijd korte pauze tussendoor 
Zo zorg je dat je geconcentreerd blijft en je mag huis wel even wat anders doen tussen het leren door.

Tip 5: Stel het niet uit
Begin zodra je thuis komt gelijk, kijk je mag best eerst even wat drinken maar ga daarna gelijk aan de slag. Hoe eerder je begint hoe eerder je klaar bent !

Dit was het eerste deel van mijn back to school serie! 
Is er een onderwerp waar je graag iets over wilt weten laat het dan achter in de comments!

xxxx

1 opmerking:

  1. Ik plan al vanaf de basisschool volgens mij en ik kan echt niet meer zonder! Het geeft echt ruimte in je hoofd :)

    BeantwoordenVerwijderen